U vindt hier een overzicht van de meest voorkomende inlogproblemen en hoe u deze kunt oplossen.

U bent uw gebruikersnaam vergeten

Bent u uw gebruikersnaam vergeten, neem dan contact met ons op. We zullen proberen uw gebruikersnaam te achterhalen. 

U wilt uw gebruikersnaam wijzigen

U kunt uw gebruikersnaam wijzigen door contact met ons op te nemen. U heeft hier uw adresgegevens, polisnummer, oude en nieuwe gebruikersnaam voor nodig. Uw huidige account zal dan worden overschreven.

U bent uw wachtwoord vergeten

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen. Dit kan enkel wanneer uw e-mailadres uw gebruikersnaam is.

Let u er op dat de inloggegevens hoofdlettergevoelig zijn. Als u bent ingelogd, kunt u uw wachtwoord wijzigen. Uw nieuwe wachtwoord moet aan enkele (veilig­heids-) eisen voldoen. Het wachtwoord moet uit 6 tot 12 tekens bestaan, waarvan minimaal 2 cijfers en 4 letters. Het wachtwoord mag niet gelijk zijn aan uw gebruikersnaam.

Heeft u nog geen e-mailadres als gebruikersnaam, dan kunt u geen nieuw wachtwoord aanvragen; u dient zich opnieuw aan te melden.

U krijgt de melding 'Account niet geactiveerd'

Uw Mijn Interpolis-account is nog niet geactiveerd. U dient uw Mijn Interpolis-account te activeren voor u het kunt gebruiken. U kunt uw Mijn Interpolis-account activeren door op de activatielink te klikken van de aanmeldings e-mail die u van ons ontvangen heeft.

U heeft de activatie link niet ontvangen

Heeft u geen e-mail met activatielink ontvangen? Controleer of de e-mail niet in de SPAM-folder van uw e-mailaccount is terecht gekomen. Is dit niet het geval, dan kunt u middels het 'wachtwoord vergeten'-proces een nieuwe activatielink aanvragen.

U krijgt de melding 'Account geblokkeerd'

Als uw account geblokkeerd is, kan het zijn dat u uw wachtwoord driemaal foutief hebt opgevoerd. U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt van ons dan een e-mail met een link om uw account opnieuw te activeren. U kunt dan na het opgeven van een nieuw wachtwoord weer gebruik maken van uw Mijn Interpolis-account.

U krijgt de melding 'Geen account'

Als u de melding 'geen account' in beeld krijgt, betekent dit dat aan het door u opgegeven polisnummer geen gebruikersnaam of Mijn Interpolis-account gekoppeld is. U kunt op interpolis.nl/aanmelden een Mijn Interpolis-account aanmaken. Hiervoor heeft u uw adresgegevens en uw polisnummer nodig.

Let op: u dient uw e-mailadres te gebruiken als uw gebruikersnaam.

U krijgt de melding 'Geen actieve polis'

Wanneer u deze melding in beeld krijgt betekent dit dat uw polis als niet-actief geregistreerd staat. Dit kan zijn omdat uw polis geroyeerd is, of juist gereserveerd. Heeft u hierover vragen? Neem dan contact op met uw tussenpersoon of Rabobank.

U heeft een zorg­verzekering, maar aanmelden wil maar niet lukken

Bij zorg­verzekeringen maken we ondersc­heid tussen de verzekeringsnemer en de verzekerde, omdat dit niet altijd dezelfde persoon is. Wanneer de verzekeringsnemer en de verzekerde niet dezelfde persoon zijn (bijvoorbeeld wanneer de verzekeringsnemers de ouders van de verzekerde zijn), dan registreren wij twee verschillende adressen.

Voor post die u ontvangt van uw zorgverzekeraar maakt de zorgverzekeraar gebruik van de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). De verzekeraar gebruikt dus het adres van de verzekerde zoals dat bekend is bij de gemeente waar de verzekerde woont. Hierdoor ontvangt u altijd uw polisbesc­heiden op het juiste adres. Het adres van de verzekeringsnemer echter staat in de database van de verzekeraar, en komt niet van de gemeente.

Voor het aanmaken van een Mijn Interpolis-account dienen de adresgegevens van de verzekeringsnemer opgevoerd te worden, omdat Mijn Interpolis gekoppeld is aan de database van de verzekeraar, en niet aan de GBA. Deze gegevens wijken echter af van uw eigen adresgegevens. Daarom worden uw eigen adresgegevens niet herkend.

U probeert zich aan te melden met een Kortlopende Reis­verzekering

Uw polisnummer betreft een Kortlopende Reis­verzekering. Helaas kan met een Kortlopende Reis­verzekering geen Mijn Interpolis-account aangemaakt worden.

Wilt u een schade melden?
Dit kan per e-mail of direct telefonisch via 013 580 12 34. De medewerkers van de schademeldcentrale zijn op werkdagen bereikbaar van 08.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Voor acute gevallen is het nummer 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

U kunt wel inloggen, maar er zijn geen gegevens zichtbaar

Mogelijk heeft u op uw polis een wijziging aangevraagd die nog uitgevoerd moet worden. Uw polis staat dan 'in bewerking'. Zolang uw polis 'in bewerking' staat kunt u helaas uw polisgegevens niet zien. Zodra de wijziging op uw polis is doorgevoerd kunt u uw polisgegevens weer inzien.